Moc Wojownika I

Co jest kluczowe w pozycji Wojownika Pierwszego? Oczywiście wyprost kręgosłupa i wyprost w stawie biodrowym nogi z tyłu. Dzięki temu mamy to przyjemne uczucie wydłużenia w przodzie miednicy i klatki piersiowej. To pozycja, która pięknie równoważy codzienne czynności siedzące i dodaje energii dzięki uniesieniu i otwarciu.

Przygotowałam kilka wariantów, które wprowadzą w tej pozycji dodatkowe stymulujące ruchy od stopy, przez biodro do całego kręgosłupa. W różnorodny sposób będzie to wpływać na zmianę napięcia w mięśniach i powięzi, będzie rozwijać świadomość ułożenia ciała w przestrzeni i rozwijać równowagę. 

  1. Wariant równoważny z przenoszeniem ciężaru z pięty na palce w przedniej stopie. Wymaga dynamicznego stabilizowania kostki i kolana w czasie zmiany pozycji, uważnej pracy przedniej nogi ze zmianą zaangażowania w łydce i przodzie uda. 

  2. Wariant mobilizujący ze zgięciem i wyprostem  kręgosłupa. Kieruj ruch zaczynając z miednicy - z przodopochylenia do tyłopochylenia na ile tutaj się da. Zaobserwuj jak zmienia się napięcie w przodzie biodra, które jest w wyproście - gdy zmieniasz pozycję miednicy.

  3. Wariant z elastyczną taśmą. Tutaj trzymając taśmę napinamy ją rozszerzając ręce na boki, co powoduje wzmacniającą pracę dla mięśni obręczy barkowej. Aby jeszcze bardziej zróżnicować to napięcie dodajemy rotację tułowia w obie strony.

  4. Wariant z bocznym skłonem i rotacją. Stojąc stabilnie na nogach, tylna stopa w podparciu na palcach - dodajemy boczne pochylenie tułowia, wpływając jeszcze bardziej na wydłużenie w biodrze tylnej nogi. Płynnie przechodzimy do rotacji w przeciwną stronę, co powoduje również delikatną rotację miednicy. Aby zwiększyć wyzwanie można unieść piętę przedniej stopy. Ten wariant wymaga dynamicznej stabilności całego ciała :)!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *