o jodze fusion

składniki
 

optimum zamiast maksimum

Zamiast myśleć o ruchu (czy pozycji jogi) jako czymś prawidłowym lub nieprawidłowym, poszukaj ruchu naturalnego i optymalnego dla siebie.
W ćwiczeniach nie chodzi o to by się nadwyrężyć, osiągnąć maksimum, chodzi o to co najlepsze dla ciebie.
 W ruch świadomie  zaangażowane jest całe ciało i umysł.

 

INTUICJA I SAMOAKCEPTACJA

Trenuj intuicję i zaufanie do siebie. Tylko Ty możesz poczuć swoje ciało. Wymaga to praktyki, nieustającego studiowania siebie i uznania swojego wewnętrznego nauczyciela.

INTELIGENCJA KINESTETYCZNA

Rozwijaj czucie ciała w przestrzeni i czucie głębokie zmieniając nawet najprostszy ruch w ćwiczenie uważności. Wracaj uwagą do oddechu. Ucz się swojego ciała i doświadczaj ruchu i oddechu jako całościowego procesu.

Zmieniaj nawyki i dynamikę ruchu ćwicząc swoja inteligencję kinestetyczną, a przy okazji poprawi się stabilność i mobilność.

FUNKCJONALNOŚĆ ZAMIAST PERFEKCJI

Zamiast dopasowywać swoje ciało w ramy “idealnej pozycji” pomyśl o wykorzystaniu funkcji tej pozycji dla dobra swojego ciała. W tych ćwiczeniach nie chodzi o to aby osiągnąć ekstremalne zakresy i doprowadzić do przeciążeń, chodzi o balans i Twoje dobro.

SZTUKA REGENERACJI

Pozwalaj sobie na głęboki relaks. Odpuszczaj. Niech Twoje ciało regularnie poddaje się grawitacji, dla dobra układu nerwowego i głębokiej regeneracji. To sztuka równowagi, między wysiłkiem i odpuszczeniem.

Image

Joga fusion to idea świadomej pracy z ciałem, gdzie elementy tradycyjnej jogi i jej holistycznego podejścia do człowieka, spotykają się z nowoczesnym treningiem opartym o wiedzę z anatomii połączeń mięśniowo – powięziowych. Pozwala to wyjść poza schemat i stereotypy związane z ruchem.

W trakcie swoich zajęć staram się tworzyć sekwencje ruchu o całościowym charakterze. Takie, które działają na wielu płaszczyznach i wprowadzają różnorodność, a przede wszystkim pozwalają na swobodę ruchu. Używam oddechu w specyficzny sposób. Kieruję się bardziej funkcjonalnym wykorzystaniem wdechu i wydechu, zarówno do stabilizacji, jak i elastyczności powięziowej. Uważam za bardzo ważne zrozumienie natury oddechu i jego działania w naszym ciele.

Wprowadzam do ćwiczeń różnorodne ruchy, które działają na system powięziowy stymulująco i nawilżająco. Aby taki efekt mógł się wydarzyć potrzebny jest ruch i rytm. Stąd ruchy sprężynujące, spiralne, falujące i inne. Dzięki nim naprężając i rozluźniając tkankę mięśniowo- powięziową wpływamy na jej elastyczność. Elastyczność nie jest traktowana na tych zajęciach jako wchodzenie w maksymalne zakresy i wykonywanie ekstremalnych dla stawów pozycji. Elastyczność ma służyć swobodzie ruchu i sprężystości i idzie w parze ze stabilnością. Gdy uświadomimy sobie, że powięź jest wielowymiarową siecią, która łączy wszystko i adaptuje się do sił na nią działających, jest naszym wielowymiarowym organem czuciowym, wtedy spojrzenie na ciało człowieka i jego funkcjonowanie nabiera nowego znaczenia.

Poczucie wewnętrznego spokoju i lekkości ma dla mnie podstawowe połączenie ze stabilnością. Stabilność psychiczna i fizyczna będą oddziaływać ze sobą zawsze. Jest to świadomość samego rdzenia, na poziomie fizycznym – głębokich mięśni w centrum ciała, a w kontekście mentalnym poczucia zrównoważenia i lekkości, podobnie jak w stanie medytacji.