Klub Rozrusznik I

 

Podstawy stabilności – 40 minut


To podstawowa sesja, która pomaga zrozumieć pojęcie neutralnego kręgosłupa i centralnego ustawienia miednicy. To ułożenie z zachowaniem naturalnych krzywizn kręgosłupa, zarówno w siadzie,jak i  na stojąco czy na leżąco. Z takim ustawieniem tułowia i miednicy, wiąże się poczucie wewnętrznego balansu i wydłużenia. Pomocny jest tutaj świadomy oddech i synchronizacja oddechu w ruchu. W czasie zajęć, poruszając różnymi partiami ciała i mięśni, , będziemy często wracać do tego neutralnego ułożenia, świadomie aktywizując mięśnie przy kręgosłupie dla poprawy stabilności. To ćwiczenie prioprocepcji świadomości ciała w przestrzeni, a także i introcepcji– świadomości ciała wewnątrz. Dlatego zajęcia mają spokojny rytm i kierują uwagę na odczuwanie ciała. Mam nadzieję, że po tej sesji odnajdziesz w sobie poczucie równowagi również na poziomie mentalnym.

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

Stabilność i równowaga na stojąco – 35 minut


Stabilne oparcie na nogach to nasza baza, poczucie bezpieczeństwa i siła pozwalająca iść przed siebie. W tej sesji połączymy świadomość kręgosłupa, miednicy i nóg, ucząc się stać pewnie na nogach, a nawet na jednej nodze. ;) Popracujesz nad swoją równowagą i siłą umiejscowioną w podstawie ciała.

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

Elastyczność i mobilność – biodra
i nogi – 40 minut


Te zajęcia pomogą Ci znaleźć więcej swobody ruchu w biodrach i elastyczności w nogach, w sposób zrównoważony i bezpieczny dla stawów. To kolejny bardzo ważny element efektywnego ruchu: siła i elastyczność muszą ze sobą współpracować. Praca nad elastycznością nóg i bioder przynosi też ogromną ulgę zmęczonym plecom, ponieważ nogi, miednica i kręgosłup są bezpośrednio połączone systemem mięśniowo-powięziowym.

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

Elastyczne barki i silne plecy – 30 minut


Ten zestaw ćwiczeń przyniesie ulgę  Twoim zmęczonym barkom i okolicy mostka, która jest często zaciśnięta. Wprowadzimy sporo ruchu do obręczy barkowej, w różnych płaszczyznach, co spowoduje nawilżenie tkanki łącznej i przynajmniej częściowo zredukuje napięcia. Kolejne pozycje,  otwierające i  skręcone, wzmogą dodatkowo poczucie lekkości i zwiększą swobodę oddechu.

Rozluźnienie i regeneracja – 35 minut


Pewnie pomyślisz, że ta sesja będzie się odbywać na leżąco. ;) Jednak aby rozluźnienie dotarło głęboko, potrzebny jest ruch, który po prostu uwalnia nieco napięcie mięśni i poprawia nawilżenie tkanki mięśniowo-powięziowej. Są to proste ruchy zsynchronizowane z oddechem, które pomagają rozluźnić miejsca zazwyczaj napięte. Ta sesja ma taki właśnie charakter: trochę wysiłku, ale więcej swobody oddechu i rozluźnienia.

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

Silne i stabilne centrum – 45 minut


Kolejna porcja pracy nad wzmocnieniem mięśni przy kręgosłupie. Ćwiczenia stabilizujące przeplatane są łagodnym wydłużaniem i otwieraniem. Tym razem sprawdzisz swoją dynamiczną stabilność, płynnie przechodząc z pozycji do pozycji. Mamy tu również ćwiczenia wzmacniające dla rąk i barków: pozycja deski, delfina czy odwróconego stołu. 

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

Otwarcie przodu ciała i silne plecy – 45 minut


W tej sekwencji będziesz stopniowo otwierać przód ciała w płynnych przejściach, robiąc to świadomie i z zachowaniem wewnętrznej stabilności. Wykorzystamy tutaj szczególnie wygięcia w leżeniu na brzuchu, takie jak pozycja kobry i świerszcza, które wzmacniają też mięśnie grzbietu. Mam nadzieję, że te zajęcia pomogą Ci zaobserwować połączenia między przodem i tyłem ciała, a także uświadomić sobie, jak duże znaczenie dla zrównoważenia tych połączeń ma kontakt z samym centrum tułowia.

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

Biodra w równowadze – 45 minut


Spora dawka pozycji stojących, wzmacniających nogi, a jednocześnie wyzwanie dla miednicy i bioder. Poszukiwanie balansu między siłą i elastycznością. A także, po tym wysiłku, rozciąganie zewnętrznych nóg.

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

Równowaga i siła w centrum – 40 minut


Kolejna sesja poszukiwania równowagi. Całościowa, wzmacniająca sekwencja, w której poprzez ćwiczenia balansu w pozycji wojownika po pozycje takie, jak “boczna deska”, sprawdzamy i doświadczamy, jak centrum ciała zmienia położenie pod wpływem ruchu i oddechu.

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

Równowaga miednicy – 45 minut


Te zajęcia pomogą Ci doświadczyć dynamicznej stabilności miednicy oraz poczuć wewnętrzną stronę nogi (tzw. mięśnie przywodziciela). Sporo pracy wzmacniającej, a także doświadczanie  sprężystej elastyczności w pozycji bramy. Na koniec długa regeneracja w pozycji odwróconej.

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

Sprężyste i elastyczne nogi i biodra – 35 minut


W tej sesji pracujemy nad elastycznością w aktywny sposób. Dzięki sprężystym ruchom ożywią się  nogi i biodra! W ten sposób poprawiamy krążenie i nawilżenie w tkance mięśniowo-powięziowej, zwiększając jej naturalną sprężystość. W drugiej części zajęć wprowadzamy swobodny ruch, przynoszący rozluźnienie w biodrach i miednicy; otwieramy też klatkę piersiową.

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

Oddech jest “szefem” – 35 minut


Mam nadzieję, że ta sesja pomoże Ci uświadomić sobie proces oddychania.  Zaczynamy od obserwacji ruchu brzucha, przepony i klatki piersiowej w naturalnym oddechu, przechodząc do świadomej pracy mięśni głębokich miednicy i brzucha w aktywnym oddechu przeponowym. Oddech jest “szefem”, jeśli tylko mamy z nim kontakt; wówczas każdy ruch, jaki wykonujemy może zyskać głębszy wymiar.

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

savasana, 10 minut relaksu


Pozwól sobie na rozluźnienie, relaksację całego ciała. Możesz dodawać tą praktykę na zakończenie innych sesji lub stosować oddzielnie. Jest to bardzo ważny aspekt równoważący ćwiczenia ruchowe. W asanach (pozycjach jogi) i innych ćwiczeniach wykonujesz intencjonalnie wysiłek, natomiast w savasanie intencjonalnie odpuszczasz i pozwalasz aby ciało absorbowało i odczuwało to co jest. To świadoma obserwacja i czucie. Skierowanie uwagi do wewnątrz, obserwacja oddechu przynosi również regenerację układu nerwowego.