Klub Dobrostan Kręgosłupa

Szukamy sposobów, aby poprzez świadomy ruch, oddech docierać do tych miejsc, które wymagają więcej troski poszukując stanu DOBROSTANU w kolejnych odcinkach kręgosłupa. 

W ramach lektury polecam tekst o dobrostanie kręgosłupa

Mobilny kręgosłup – 30 minut

Sesja prostych ćwiczeń mobilizujących kręgosłup i poprawiających swobodę ruchu. Synchronizując ruch i oddech ćwicz świadomość całego kręgosłupa.


Szyja – 40 minut

Cała sesja poświęcona jest szyjnemu odcinkowi kręgosłupa. Znajdziesz tutaj proste ćwiczenia, które pomogą Ci odblokować napięcie. Jednocześnie uświadomisz sobie jak ważne jest ustawienie głowy dla całego kręgosłupa. Praca nad poczuciem stabilizacji oraz swobody ruchu szyi w różnych kierunkach, z jednej strony pokaże Ci gdzie kumuluje się napięcie, a jednocześnie przyniesie poprawę elastyczności.


Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

Obręcz barkowa – 40 minut


Zakres ruchu w rejonie barków przekłada się bezpośrednio na stan szyi i kręgosłupa piersiowego. Tym bardziej gdy spędzamy dużo czasu siedząc, pochylając się i zaciskając nieświadomie przód tułowia w tym zestawie znajdziesz oswobodzenie i uwolnienie z tego zacisku. Proste i efektywne ćwiczenia po których poczujesz ulgę i lekkość w górnych plecach i barkach. Weź kij i w drogę 😉

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

Odcinek piersiowy – 35 minut


W tej sesji docieramy do górnego kręgosłupa poprzez różnorodne ruchy. Poprzez wyprost, skręcanie, zawijanie, przechylanie – wprowadzimy więcej mobilności i świadomości do klatki piersiowej i górnych pleców. Te ruchy to bardzo ważna przeciwwaga dla pozycji pochylonej i zgarbionej. Zestaw potrzebny nam wszystkim, a w szczególności przy pogłebionej kifozie w tym odcinku czyli tzw. okrągłych plecach.

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

Odcinek lędźwiowy i miednica – 45 minut


Ustawienie miednicy wpływa na wszystkie krzywizny kręgosłupa. Na tej wzmacniającej sesji odnajdziesz świadomość ruchu w dole kręgosłupa, rozróżniając przechylenie do przodu, do tyłu i położenie neutralne. Te proste ćwiczenie wymagają pełnego zaangażowania świadomości, dlatego robimy je spokojnie. Pracujemy nad stabilnością odcinka lędźwiowego angażując głębokie mięśnie tułowia. Ta sesja będzie w szczególności przydatna przy osłabieniu mięśni jak i przy pogłębionej lordozie lędźwiowej i przodopochyleniu miednicy.

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

Rozluźnienie i regeneracja – 45 minut


To sesja dla zmęczonych i przesilonych mięśni i stawów. Po całym dniu na nogach, po całym dniu przy biurku. Kiedy pojawiają się bóle związane z napięciem w plecach i biodrach i uczucie wyczerpania. Na tej sesji wprowadzając proste ruchy poprawisz krążenie, nawilżenie i odpoczniesz.

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz

AUTOMASAŻ MIĘŚNIOWO – POWIĘZIOWY – 40 MINUT


Sesja z wykorzystaniem wałka (foam roller) i piłeczki sensorycznej. Automasaż pleców i bioder, który zadziała uwalniająco i stymulująco, a przy okazji ćwiczymy też stabilność miednicy i odcinka lędźwiowego. Na zakończenie przyjemny relaks z masażem potylicy. 

Dla Klubowiczów

Zaloguj | Dołącz